Sergiu M. Brădean

Home » Ministry » Dragă Biserică: îți epuizezi păstorul?

Dragă Biserică: îți epuizezi păstorul?

Citind articolul Dear Church: Are You Burning Out Your Pastors? pe ChurhLeaders.com, m-am gândit imediat la cum văd fetele mele munca pe care o fac. Oare înțeleg ele că este mai mult decât un simplu “job” că este o Chemare din partea lui Dumnezeu? Oare înțeleg ele că “șeful” meu este mai mult decât directorul unei companii? Că Angajatorul meu este Dumnezeu Însuși? Văd ele entuziasmul și energia pe care o dă Împuternicirea Divină? Văd satisfacția pe care o am când Lucrarea merge înainte? Sau poate văd doar zbaterile și luptele din viața mea și a soției mele în legătură cu lucrarea Bisericii. Văd oare doar dezamăgire și frustrare în legătură cu oamenii din biserică sau cu Lucrarea în general?

Dar, de cealaltă parte, întrebarea mea este: de ce ar trebui să înțeleagă ele aceste lucruri; de ce să nu aibă o copilărie normală sau cel puțin liniștită știind că “tati” vine acasă și poate să se “joace cu ele”? Când eram bi-vocational și lucram și la o companie de asigurări, fetița mea mai mare, care deja suferea puțin că trebuie să împartă atenția părinților cu surioara ei mai mică, mi-a spus că vrea să stea de vorbă cu directorul companiei ca să îmi dea mai mult timp de joacă cu copiii acasa. De ceva vreme, expresia favorită (și poate sună și puțin a șantaj) a fetiței mele de 6 ani este: “Tati astăzi nu te-ai jucat cu mine!”

“Faza tare” e că aceste întrebări au fost stârnite de un articol care se adresează membrilor Bisericii și nu păstorului. Totuși, articolul fiind scris de un fiu de pastor și ținând cont de cursurile de leadership urmate, cred că și eu păstorul am o mare responsabilitate când e vorba de această epuizare.

Dar vreau să traduc o parte din articol aici (fără însă câteva părți mai siropoase) și poate îmi veți înțelege întrebările.

… am crescut cu un tată păstor senior. În cei 30-plus de ani pe care îi am, am fost martor la cât de greu este să lucrezi într-o biserică. Am văzut epuizare după epuizare în membri ai personalului care au demisionat din biserică și, în unele cazuri, au căzut din credință, din cauza unor experiențe rele.

De aceea m-am gândit că ar fi bine să scrie despre asta. La început am avut de gând ca articolul să se adreseze păstorilor seniori, dar apoi mi-am dat seama de două lucruri:
1. Păstorii seniori sunt cei mai rău apreciați angajați de asăzi.
2. Ca un membru al bisericii, eu sunt la fel de mult, dacă nu mai mult, parte a problemei ca și păstorul senior.
Deci, acest post este despre noi. Tu și cu mine, membrii bisericii și oricine altcineva din personalul bisericii. Suntem împreună în asta. Noi suntem Biserica. Și nu este cu privire la o biserică, în special. Am lucrat cu zeci de biserici în aceeași situație.

Aceasta este o colecție de tipuri de comportament care cred că duc la epuizare personalului angajat. Deci, fără altă introducere …
1. N-ai scris nici o notă de încurajare .
Pentru fiecare comentariu critic pe care îl faci despre o predică, ar trebui să ai alte 10 comentarii pozitive. Problema este că noi participanții observăm doar lucrurile care merg prost. Noi nu observăm ceea ce merge bine.

2 . Platești personalul angajat foarte puțin.
Să trecem acum la chestiile tari! O mulțime de biserici plătesc salarii grosolan de mici personalului lor. Realitatea însă este că nu există o mulțime de bani în buget. … Dacă o biserică, s-ar putea să nu aibă capacitatea să plătească mai mulți bani pentru personal, are atunci posibilitatea de a le oferi mai multe zile de concediu.


3. Consideri călătoriile misionare sau taberele de tineret vacanțe .
Dragi păstori de tineret, îmi cer scuze pentru fiecare membru … de la biserică, ce a spus vreodată, ” Ai luat adolescenți în tabăra pe plajă? Trebuie să fie frumos să fi plătit pentru a merge în vacanță.”
4. Forțezi personalul angajat prin rușine să lucreze suplimentar.
Uneori mai primesc e-mailuri de felul acesta: “Din moment ce iubești pe Isus, nu ai vrea să sprijinești financiar călătoria mea misionară?”
Care sunt opțiunile mele aici? … Nu cere unui membru al personalului bisericii să facă ceva și apoi să îl motivezi folosind rușinea în numele lui Isus.
5. Mai mult de șase persoane au demisionat în ultimele 18 luni.
Câți oameni vor mai urma  înainte de a admite, ” Știi ce? Poate că nu toți dintre ei sunt cu probleme? Poate cultura noastră e problema.” Vor oameni care pleacă din motive proprii? Categoric . Dar cei mai mulți oameni care au renunțat la slujire, sunt ca cei care trimit mesaje într-o sticlă pe mare, care dacă ar fi deschise și citite ar putea fi incredibil de utile în stabilirea lucrurilor care sunt defecte.
6. Biserica fură tradițiile de familie ale membrilor personalului”.
În cazul în care personalul angajat al bisericii nu se bucură de venirea Crăciunului, se poate sa existe o problemă. Dacă singura tradiție de familie de care se bucură păstorul de Craciu este pregătirea evenimentelor bisericii, vă îndreptați spre un loc periculos. Și păstorul bisericii are familie.
7 . Ai o cultură “da” în biserică.
… Pot oamenii să săună “nu”? …
8 . Ai zile de concediu neutilizate.
… Câte zile de concediu neutilizate au membrii personalului angajat al bisericii anul trecut? …
9 . Nu se permite conducătorilor să viseze.
… Liderii vor pleca dacă veți crea o cultură în care creativitatea este pedepsită și nu este recompensată.
10 . Ceri programe fără a fi gata de slujire în programele bisericii.
… Oferă-te voluntar. Dacă ești membru într-o biserică și dorești programe mai diverse implică-te, fi soluția.
11 . Crezi că această listă este “stupidă”.
… Dacă această listă te umple de furie, poate această listă ești tu.

Eu iubesc biserica, și pentru partea pe care am jucat-o vreodată în aceste probleme, îmi cer iertare.

Iar dacă slujești o biserică, îți mulțumesc pentru că faci ceea ce faci. Eu, Copiii mei, căsnicia mea și orașul meu avem nevoie de tine.

Întrebare : Care ar putea fi un alt semn al epuizării  personalului angajat sau păstorului în biserica ta ?

Găsiți articolul original și complet aici.

Leave a Reply

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,680 other followers

Follow Sergiu M. Brădean on WordPress.com
